Első körben kategorizáltuk a feladatokat, így 4 külön kategóriára bontottuk a projektet: report-készítés; adatrögzítés; e-mail feldolgozás; banki adatok kinyerése. A kimutatásokhoz szükséges adatokat SQL lekérdezésekkel nyertük ki, a feldolgozásához pedig Excel makrókat (VBA) készítettünk. Az adatrögzítéshez a vállalatirányítási rendszer biztosított interfészt, így a forrásadatból a szükséges formára alakítva egy Python program segítségével valósult meg a betöltés. Az e-mailek feldolgozására, valamint a csatolmányok ellenőrzésére, mentésére, adminisztrációjára szintén VBA megoldást készítettünk, amelynek segítségével az Outlookban beépülő modulként könnyedén használható felhasználói felületet hoztunk létre. A banki adatok kinyeréséhez a szolgáltató semmiféle reportálási lehetőséget nem biztosított, ezért erre böngésző automatizáció készítettünk Python programozási nyelven, aminek segítségével a szükséges adatokat Excel fájlban rendeztük, amiből könnyedén beimportálhattuk a vállalatirányítási rendszerbe.