Sportszergyár folyamatainak automatizálása

A projekt részletei

Egy sportszereket gyártó vállalat keresett meg bennünket, miszerint egy cégfelvásárlást követően nagyjából 4 munkavállalónyi extra munkát kellene elvégezniük, ami hatalmas nyomást helyezne a dolgozókra. Ezen feladatoknak a sürgős automatizálását bízták ránk, remélve, hogy legalább 2-3 FTE (teljes munkavállalónyi) munkát ki tudunk váltani szoftverekkel. A feladatok a legkülönbözőbbek voltak, mint például kimutatások készítése vállalatirányítási rendszerből, adatrögzítések és feldolgozások, e-mailek feldolgozása, banki adatok kinyerése és feltöltése a belsős rendszerbe.

Technológiák

Excel logó
Excel
Outlook logó
Outlook
VBA macro logó
VBA
Microsoft SQL Server logó
SQL
Python logó
Python

Megvalósítás

Első körben kategorizáltuk a feladatokat, így 4 külön kategóriára bontottuk a projektet: report-készítés; adatrögzítés; e-mail feldolgozás; banki adatok kinyerése. A kimutatásokhoz szükséges adatokat SQL lekérdezésekkel nyertük ki, a feldolgozásához pedig Excel makrókat (VBA) készítettünk. Az adatrögzítéshez a vállalatirányítási rendszer biztosított interfészt, így a forrásadatból a szükséges formára alakítva egy Python program segítségével valósult meg a betöltés. Az e-mailek feldolgozására, valamint a csatolmányok ellenőrzésére, mentésére, adminisztrációjára szintén VBA megoldást készítettünk, amelynek segítségével az Outlookban beépülő modulként könnyedén használható felhasználói felületet hoztunk létre. A banki adatok kinyeréséhez a szolgáltató semmiféle reportálási lehetőséget nem biztosított, ezért erre böngésző automatizáció készítettünk Python programozási nyelven, aminek segítségével a szükséges adatokat Excel fájlban rendeztük, amiből könnyedén beimportálhattuk a vállalatirányítási rendszerbe.

A projekt életútja

A feladatok felmérése után megállapítottuk, hogy a beérkezett munka nagyjából 70%-a automatizálható. Ezek a folyamatok/lépések voltak szabályszerűek és állandók, a többi esetben emberi döntésre lett volna szükség. A projekt célja 2-3 FTE spórolás volt, amely így teljes mértékben megvalósult. Az előkészítés, valamint az egyes folyamatok vizsgálata és elemzése 1 hónapig tartott, míg a közel 20 folyamat automatizálása további 3 hónapot vett igénybe.

További munkáink

Google alapú termékadat gyűjtés

Ismerős probléma, amikor a webshopod termékeihez nincsenek megfelelő képek, leírások? Erre nyújtott megoldást ez az automatizáció.

MiniCRM integráció

Tharanis ügyviteli szoftverhez készítettünk MiniCRM integrációt
Sportszer

Sportszergyár folyamatainak automatizálása

Ügyfelünk igazán nyitott volt az automatizálásnak, aminek köszönhetően havonta közel 500 órányi manuális munkát spórol meg. Ennek részleteiről írunk.